Diagnoza problemu
Kiedy zauważysz, że Twój skuter nie chce ruszyć, a silnik wydaje niepokojące dźwięki, może to być oznaką zatarcia.
Diagnoza tego problemu wymaga przeprowadzenia dokładnych badań przez profesjonalnego mechanika. W pierwszym etapie sprawdzone zostaną komponenty silnika, w tym tłoki, cylindry oraz łożyska.
Koszt diagnozy
Cena diagnozy zależy głównie od zakresu problemu oraz polityki cenowej warsztatu. Średnio kosztuje ona od 50 do 200 złotych. Jest to jednak tylko początkowy wydatek, ponieważ naprawa zatartego silnika będzie kosztowna, szczególnie jeśli wymaga wymiany wielu części.
Wymiana tłoka i pierścieni
Jeśli diagnoza potwierdzi zatarcie, najprawdopodobniej konieczna będzie wymiana tłoka i pierścieni. Koszt tej operacji zależy od marki skutera oraz dostępności części zamiennych. Przyjmuje się, że cena za części oscyluje w granicach 200-500 złotych, do których należy doliczyć koszt robocizny, zazwyczaj wynoszący od 200 do 500 złotych.
Czyszczenie i szlifowanie cylindra
W przypadku zatarcia konieczne może być również czyszczenie i ewentualne szlifowanie cylindra. Jest to skomplikowana operacja, która wymaga precyzji i doświadczenia. Koszt czyszczenia i szlifowania cylindra wynosi zazwyczaj od 100 do 300 złotych.
Wymiana łożysk
Jeśli zatarcie spowodowało uszkodzenie łożysk, konieczna będzie ich wymiana. Koszt ten zależy od rodzaju i ilości potrzebnych łożysk oraz czasu potrzebnego na ich wymianę. Średnio kosztuje to od 100 do 400 złotych.
Naprawa zatartego silnika w skuterze może być kosztowna, ponieważ wymaga wymiany części oraz czasochłonnej pracy mechanika. Koszt całej operacji może sięgnąć nawet kilku tysięcy złotych, w zależności od stopnia uszkodzenia silnika oraz marki skutera. Warto jednak zainwestować w profesjonalną naprawę, aby móc cieszyć się sprawnością i bezpieczeństwem podczas jazdy.